viernes, 30 de agosto de 2013

Top. Marietta (PFS)


Tubo pareja: Magie
Tubo paisaje: Animabelle
Tubo flor: Helena N.


A kép Photo Filtre Studio programmal készült.
Megírom ennek a képnek az elkészitéséhez szükséges oktatóanyagot. Amely hangsúlyoznom kell, nem is igazán oktató anyag, hiszen én is csak tanulom a PhotoFiltre Studio nyújtotta lehetőségeket.
Tehát én csak azt tudom leírni, ahogy én, jol vagy rosszul..., készítettem a képet. Abban is biztos vagyok, hogy némely esetben nem is így kell csinálni. De én a Photo Filtre Studio használatát teljesen magamtól, egyedül próbálgattam megísmerni. Hát eddig jutottam.

Szükséges anyagok:
Szándékosan nem tettem be a felhasznált tube képeket, mert most nem kértem rá engedélyt azoknak, az oktatóanyagban való felhasználásához.
Tehát: 
Egy női alakot ábrázoló png kép.
Egy tájképet ábrázoló kép, én egy falu vagy város részletet alkalmaztam.
A zöld növény letölthető ITT
Textúra: Letölthető ITT
Arra vigyázzunk, ne aggassuk tele a képünket, mert akkor egy keleti bazárhoz fog hasonlítani.

Filterek( Pluginok):
 Mura s Meister/ Perspective Tiling.
AAA Frames/ Foto Frame

1. Nyissunk egy 1000x600 px hátteret.(1)

2. Én a tájképem ég szinéből vettem egy színmintát a pipettával. És kiöntöttem az alapomat a ( nem tudom ti hogy hívjátok) én bödönnek nevezem.

3. Most nyomtam egy színátmenetet, a háttérszínem alapból megváltozott, de nem baj, mindjárt megkeressük a már kiöntött kék színemet. A színátmnet ablakban a szín1 kis lenyiló nyilacskára klikk és ott máris láthatóvá válik az én kis alap kék színem. Klikk rá és egyből megváltoztattunk a háttér színünket. És átmenetet képeztünk az én kék színem és a fekete között. Természetesen lehet a feketét is megváltoztatni a kívánt színre. De nekem most ez a fekete éppen jónak tűnik, hiszen késöbb úgyis megváltoztatom.(2-3)

Most így néz ki(4)

4. Most a tájképnek szánt képünket másoltam be az alapra( Ennél a képnél a tájkép ha png. akkor ne legyen keskenyebb 600 px-nél.) Majd az alapon a balfelső sarokba helyeztem.(5)

 5. Réteg/ Megkettőzés. Majd egyből Réteg/ Kijelőlés elforgatása/ Vízszintes tükrözés. Most egy kis próbálkzással ugy helyeztem a tükrözött képemet a jobb felső sarokba, hogy a középső épület találkozása a legtermészetesebbnek hasson.(6)

6. Szépen eligazítottam, majd a rétegpalettán a legfelső Réteg2 re jobb klikk és Egyesítés az elöző réteggel.
 Most így néz ki(7)

 7. De én azt szerettem volna, hogy teljesen kitöltse a hátterünk felső részét. Ezért maradtam a most már Réteg1-en és jobb klikk a képre, majd a Réteg Méretezés. Megragadva az alsó kis négyzetet a képemen látható részig húztam le. Ujabb jobb klikk és Rögzités. Most már kétoldalt teljesen kitölti a hátteret. Eligazítottam középre és feljebb toltam a képet(8)

 8. Most én nyomtam 6x Réteg/ Megkettőzés. És természetesen utána egyenkét összevontam 6x a rétegeket. Ezzel élénkebbé tettem a png, háttérképemet. Hogy hányszor ismételjük a megkettőzést, függ attól hogy milyen képpel dolgozunk. Én ennyit találtam jónak..., mert szükségem volt a két körkörösen zárodó utca részletre. (9)

 9. A Háttér rétegre lépve nyitottam egy új réteget. Réteg/ Új/ Üres.
10. Az új rétegen maradtam és a Pipettávak színmintát vettem az utca részletből, vagy az épületről.(10)


11. Újra a színátmenetet hívtam le. Ott a 3. pontban leirtak szerint most az új választott színemet nyitottam meg a Szín1 re. A szín2-re az ott lévő Pipettával a fákból választottam egy nagyon sötétzöld szint.(11)

12. Maradunk az új rétegünkön azaz a Réteg2-n. És Szűrők/ Textura/ Más..../ textura10.jpg. (12)

Most így néz ki. (13)

 Fúj ez most így nagyon idomtalan, de nem baj. Most jöhet a Mura s Meister plugin. Szűrők/ 8BF/ Mura s Meister/ Perspective Tiling. (14)

 13. Most a Réteg2 Réteg/ Megkettőzés. Maradok a Réteg3-n és jobboldalt az átlátszóságot leveszem 50%-ra. (15)

14. Majd Réteg/ Kijelölés Elforgatása/ Vízszintes Tükrözés. Ha az új utca részlet síkja nem találkozik a régi utca síkjával, ezen úgy változtassunk, hogy az épület együttes rétegen dolgozva jobb klikk és Torzitás, majd lefelé húzzuk, vagy éppen fölfelé tolva beállítjuk a legfelelő síkba. És jobb klikk/ Rögzités. ( Ha mégsem sikerülne síkban a két utca rész találkozása, ez függ a választott képetektől, akkor visszanyíllal törölni a lépéseket a Mura s Meister pontig. És ott állitgatni a Height csúszkával..., szóval türelem játék)
Most így nézünk ki.(16)

 15. Nekem mégsem tetszik az utca részlet félköríves homályos része. A Réteg1-en radirozzunk. A radirnál  az  alábbi beállítást alkalmaztam ( Nyomás!!!!!), hogy éppen csak leheletnyit radirozzak és ne hagyjak erős kontúrokat. Itt megadom a beállításom, de igazából nektek kellene próbálgatni, hiszen egyik kép sem egyformán reagál a radirozásra.(17)

 16. Majd bemásoltam a fő képemet. (Egy tangozó párt) Abbol indultam ki, hogy például Buenos Airesben az utcán táncolják a tangót. Fel is vettünk egy párat videóra, valahol még meg is vannak a felvételek.
17. Már csak valamilyen díszitő elemet keresek, hogy a bal oldal se legyen üres. Én egy zöldnövényt adtam be és árnyékoltam.
Így már úgy tünik el is készült a képem. Már csak a vízjelemet rakom rá, valami egyszerű kis keretet a Szűrők/ 8BF/  AAA Frames/ Foto Frame...(18)
  Majd elmentettem.
Itt van még egy kép a leírás szerint.
Tubo mujer: Grisi
 Tubo paisaje: Animabelle

Tubo flor: Helena N.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario